• Četvrta riječka škola fizike

    Četvrta riječka škola fizike

  • Treća riječka škola fizike

    Treća riječka škola fizike

  • Treća riječka škola fizike

    Treća riječka škola fizike

  • Druga riječka škola fizike

    Druga riječka škola fizike

  • Druga riječka škola fizike

    Druga riječka škola fizike

  • Druga riječka škola fizike

    Druga riječka škola fizike

  • Druga riječka škola fizike

    Druga riječka škola fizike

  • Prva riječka škola fizike

    Prva riječka škola fizike

Izvođači/voditelji: doc. dr. sc. Aleš Omerzu (Centar za mikro i nano znanosti i tehnologije, Odjel za fiziku), dr. sc. Tomislav Jurkić (Odjel za fiziku) 

Od čega se sastoji svjetlost i kako nastaje? Zašto su biljke zelene, a zvijezde plave, žute ili crvene? Kako nastaje svjetlost u žaruljama i zašto jedne daju bijelu svjetlost, a druge žutu? Zašto su jedni laseri crveni, a drugi plavi ili zeleni? Zaustavljaju li doista sunčane naočale štetnu UV svjetlost, baš kao i zaštitno staklo varioca? Odgovore na ova i mnoga druga pitanja moći ćete dobiti ukoliko sudjelujete na ovoj radionici. Naime, naše oko vidi svjetlost valnih duljina između 400 nm (plava svjetlost) i 700 nm (crvena svjetlost). Ultraljubičasta svjetlost (svjetlost valnih duljina kraćih od 400 nm) i infracrvena svjetlost (svjetlost valnih duljina dužih od 700 nm) nalaze se izvan područja osjetljivosti našeg oka i mi je ne možemo vidjeti. Da bi vidjeli ultraljubičastu i infracrvenu svjetlost moramo upotrijebiti poseban uređaj – spektrofotometar. Učesnici radionice će se upoznati s radom takvog uređaja te će sami izmjeriti optičku propusnost različitih staklenih i kvarcnih pločica, naočala, plastičnih folija, tekućina različitih boja i sl.

Izvođači/voditelji: Marija Čargonja, mag. educ. (Odjel za fiziku)

Većina fluida iz svakodnevne upotrebe su njutnovski fluidi, tj. fluidi za koje vrijedi Newtonov zakon viskoznosti. No, postoje i fluidi za koje taj zakon ne vrijedi, nenjutnovski fluidi. Njihova svojstva su katkad vrlo neobična i iznenađujuća, ali susrećemo ih mnogo češće nego što mislimo.

Učenici će se na radionici upoznati s Newtonovim zakonom viskoznosti, nenjutnovskim fluidima te njihovim podvrstama (viskoelastični, pseudoplastični, viskoplastični, dilatantni fluidi). Izvodit će se pokusi s nenjutnovskim fluidima iz svakodnevne upotrebe (otopina kukuruznog škroba, šampon, kečap) u kojima će učenici moći aktivno sudjelovati te ih po želji i ponoviti kod kuće. Na kraju će se sadržaj povezati s primjenom u raznim područjima (medicini, tehničkim znanostima i sl.).