• Četvrta riječka škola fizike

    Četvrta riječka škola fizike

  • Treća riječka škola fizike

    Treća riječka škola fizike

  • Treća riječka škola fizike

    Treća riječka škola fizike

  • Druga riječka škola fizike

    Druga riječka škola fizike

  • Druga riječka škola fizike

    Druga riječka škola fizike

  • Druga riječka škola fizike

    Druga riječka škola fizike

  • Druga riječka škola fizike

    Druga riječka škola fizike

  • Prva riječka škola fizike

    Prva riječka škola fizike

Izvođač/voditelj: dr. sc. Nataša Erceg (Odjel za fiziku)

Većina učenika/studenata postaje svjesna čestične prirode tvari još u osnovnoj školi, a molekularno-kinetičku teoriju uči u okviru mnogih uvodnih kolegija fizike i kemije, te na višoj razini u okviru kolegija termodinamike. Unatoč tome, iz literature su poznate brojne miskoncepcije koje ukazuju na kvalitativno nerazumijevanje mikroskopskog modela tvari. Stoga je preporuka da postojeće pogrešne ideje budu polazišne točke za učinkovito učenje ovog dijela fizike, u smislu osvješćivanja postojećeg konceptualnog okvira te eventualno ispravljanje miskoncepcija. Budući da, prema našim saznanjima, ne postoje konceptualni testovi za procjenjivanje učeničkog/studentskog razumijevanja molekularno-kinetičke teorije, nastojali smo dati doprinos u tom smislu. Osmislili smo upitnik s konceptualnim pitanjima o molekularno-kinetičkoj teoriji realnog plina o kojima će se raspravljati na radionici.

Izvođači/voditelji: doc. dr. sc. Marina Poje Sovilj, Igor Miklavčić, pred., doc. dr. sc. Denis Stanić (Odjel za fiziku, Osijek)

Zemlja je radioaktivni planet i radioaktivni elementi nalaze se posvuda u Zemljinoj kori. Jedan od tih elemenata je i radon koji nastaje radioaktivnim raspadom uranija. Problem s radonom je taj što je on u plinovitom stanju te lako može dospjeti u zrak gdje ga svi mi udišemo. Koliko radona ima u tlu, a koliko u zraku, koliko brzo izlazi iz tla i kako ga izmjeriti – saznajte na ovoj radionici. I na kraju, ponesite sa sobom detektor te izmjerite njegovu koncentraciju u svome domu.

Izvođači/voditelji: doc. dr. sc. Marina Poje Sovilj, Igor Miklavčić, pred., doc. dr. sc. Denis Stanić (Odjel za fiziku, Osijek)

Jeste li znali da je i voda koju svakodnevno pijemo radioaktivna i da je ta radioaktivnost prirodno prisutna i u vodovodnoj ali i flaširanim vodama? Na radionici ćemo izmjeriti radioaktivnost u odabranom uzorku vode (npr. iz vodovoda) i saznati nešto više o kakvoj je radioaktivnosti riječ, kako i gdje nastaje, te kako se radioaktivnost u pitkoj vodi može smanjiti. 

Izvođači/voditelji: doc. dr. sc. Marina Poje Sovilj, Igor Miklavčić, pred., doc. dr. sc. Denis Stanić (Odjel za fiziku, Osijek)

Radioaktivnost je svojstvo nekih nuklida (radioaktivnih jezgri) da spontano emitiraju čestice (α - čestice, β - čestice, γ - zračenje, itd.) ili da se dijele u dvije lakše jezgre. Ta spontana promjena zove se radioaktivni raspad. Ispitajte razne tvari zrače li u prostoru oko sebe ionizirajuće pomoću Geiger-Müllerovog brojača, a možete donijeti i svoje uzorke (minerale, kamenje, soli ili neke predmete iz prirode ili domaćinstva). 

Izvođači/voditelji: Vanesa Ujčić Ožbolt, dipl. oec, Martina Šupak, mag. ing. Zaltko Ciganj, dipl. ing. (Akademsko astronomsko društvo - Rijeka

Radionica započinje kratkim uvodnim izlaganjem o povijesnom razvoju teleskopa i njihovim osnovnim tipovima, a zatim slijedi i praktična prezentacija – sastavljanje teleskopa različitih tipova (refraktor i reflektor) i različitih montaža (altazimutalna i ekvatorijalna). Učenici se i sami mogu uključiti u sastavljanje teleskopa. U slučaju vedrog vremena, teleskopi će biti izneseni na terasu Astronomskog centra Rijeka i slijedit će promatranje raznih nebeskih objekata.

Izvođači/voditelji: Klaudija Lončarić, mag. educ. (Odjel za fiziku)

Kroz primjere zadataka iz fizike s prethodnih državnih matura, učenicima će se pokazati kako primijeniti osnovne koncepte i zakone iz različitih područja. Uz raspravu o fizikalnom smislu, objasnit će se način rješavanja određenog tipa zadatka i kako se kritički osvrnuti na dobivene rezultate. Također, učenicima će se dati uvid u materijale i mrežne stranice koje mogu koristiti za pripremu ispita.